APRIL-AUGUSTI

april:
såg timo i hbg och det var nog det enda som var bra med april. aprilhimlen kom sent men snön smälte iallafall. håkans citat till bara dårar rusar in gnagde i mig och det citatet fick mig att hoppas.

"tänk på det, att försök att hålla kvar vid drömmen, för att det precis en sån dröm, även om den inte är realistisk, o även om den inte går att uppfylla, som får en att hålla hakan lite högre i tillvaron. Och om den här låten mina vänner handlar om nånting, o det är jag inte säker på att den gör, men om den gör det, så är det väl just kanske det. Den heter Bara Dårar rusar in"

- Håkan Hellström.


maj:


var på siesta, och där började min och ellikas nästintill magiska vänskap och sommar. oskiljbara och bäst. tror en del av mig kom tillbaka då och jag tog ner några stenar från muren. halva muren kvar.


juni:


var i grekland i två veckor. sol och bad och jag var lycklig igen. sommarlovets början var jättefin och nu började allt bli bra igen.


juli:




sommarlovet fortsatte och jag begav mig upp till stugan. träffade matilda för första gången med det kändes som vi känt varann hela livet. var på picknik med ida och det var så himla mysigt. såg billie the vision i parken i stan. mysigt.


augusti:

malmöfestivalen avslutade mitt sommarlov skapligt bra. emil jensen och lars winnerbäck. träffade min man för första gången på riktigt, utan att veta vad det skulle leda till.

 

augusti:

var på kalas och träffade min man igen och då hade jag bestämt mig. började hoppas igen. började hoppas på att bli kär. muren är nästan nere. en liten bit kvar. kämpar med de sista stenarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0